Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
פנייה לייעוץ אישי



    הליך גירושין – כמה זמן נמשך?

    אחת השאלות המטרידות כל זוג העומד בפני החלטה להפריד כוחות ולהיכנס להליך גירושין, היא השאלה כמה זמן נמשך הליך גירושין.

    כיוון שתקופה זו קשה לא רק לבני הזוג אלא גם לסובבים אותם, תמיד קיימת השאיפה לקצר כמה שניתן את הליך הגירושין כדי למנוע סבל מיותר במיוחד מילדי בני הזוג שעולמם מתערער עליהם כתוצאה מפרימת התא המשפחתי.

    תוכן עניינים

    זוגות רבים אינם מודעים לעובדה כי התשובה לשאלה "הליך גירושין-כמה זמן נמשך?" תלויה אך ורק בהם. הכנה מוקדמת, הגעה להסכמות ויצירת מערכת של אמון, תורמת רבות לקיצור משמעותי של הליך גירושין.

    הליך גירושין – כמה זמן נמשך ללא קבלת ייעוץ משפטי?

    הליך גירושין אינו רק הליך שבסופו נפרדים בני הזוג. הליך גירושין כולל הפרדה של הרכוש המשותף, בניית מציאות כלכלית ומשפטית חדשה וכמובן פתרון הנושאים הקשורים להמשך חיי ילדי בני הזוג במציאות החדשה לאחר הגירושין. האם ניתן לנהל כל זאת ללא קבלת ייעוץ משפטי?

    בהתחשב בסוגיות המורכבות הנכללות בהליך הגירושין, אין ספק כי ייעוץ משפטי צמוד ישמור על  כל הזכויות המשפטיות והכלכליות של בן הזוג אשר לעיתים הוא אינו מודע להן כלל: האם הוא זכאי לחלק מהפנסיה של בן זוגו? מה גורל הדירה המשותפת? מהם הסדרי הראייה הראויים? האם האב או האם יהיו הורה משמורן?

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כל השאלות הללו חייבות לבוא על פתרונן במסגרת הסכם גירושין. לכן ייעוץ משפטי הוא הכרחי על מנת למצות את כל זכויות בן הזוג. אגב, ישנם ארגונים שונים ועמותות שמטרתן לסייע לזוגות הנמצאים בהליכי גירושין ועשויים לחסוך כסף רב.

      מטבע הדברים, הליך גירושין המתנהל ללא יד מכוונת של עורך דין, יימשך פרק זמן ארוך יותר כיוון שהזוגות ייאלצו לקבל על עצמם את כל ההחלטות בנושאים החשובים ביותר, ללא סיוע חיצוני.

      הליך גירושין – כמה זמן נמשך אם פונים ליחידת הסיוע של בתי המשפט?

      בני זוג המעוניינים להגיש תביעה הכרוכה בגירושין כמו: מזונות, משמורת, חלוקת רכוש ועוד, חייבים להגיש בקשה מקדמית – "בקשה ליישוב סכסוך". בבתי המשפט פועלות יחידות סיוע שמטרתן להבהיר לבני הזוג את היתרונות בהגעה להסכמות מוקדמות ולניהול הליך פשרה לעומת ניהול הליכים משפטיים ארוכים ומתישים מתוך חוסר הסכמה וסכסוכים. בין השירותים שניתנים ביחידה:

      1. ייעוץ זוגי ופסיכולוגי
      2. ייעוץ לילדי בני הזוג
      3. ייעוץ משפטי בניסיון להגיע להסכמות ולהסכם גירושין
      4. סיוע בשעת משבר
      5. ייעוץ לבית המשפט
      6. התערבות במצבים של אלימות במשפחה

      אם נוכחו אנשי המקצוע ביחידה כי פני בני הזוג לגירושין ללא רצון להשכנת שלום, הרי שהם יירתמו להניע את בני הזוג להגיע להסכמות משותפות ולפתרון המחלוקות הקשות על הנושאים השונים. כל הסכמה שכזו, עשויה לחסוך זמן דיוני רב וממון.

      בני הזוג חייבים להשתתף בפגישה אחת לפחות ועד ארבע פגישות ייעוץ ביחידה, וכל המידע שנמסר במסגרת הפגישות, אינו נכלל בחומר הראיות שמוגש במהלך תביעת הגירושין ואינו יכול לשמש כנגד אחד מבני הזוג, אלא אם כן חתמו בני הזוג על הסרת החיסיון או שקיים חשש ממשי לעבירה העומדת להתבצע בקטין או בחסר ישע.

      הליך גירושין – כמה זמן נמשך אם פונים להליך גישור פרטי?

      לאחר שעברו בני הזוג את יחידת הסיוע, הרי שהם רשאים לפנות לעורך דין או מגשר לשם ניסיון גישור נוסף, או להשלמת הסכם גירושין על כל מרכיביו. הליך הגישור מטרתו לגשר בין הפערים הקיימים בין בני הזוג בנושאים שהם חלק מהסכם הגירושין – כל זאת תוך יצירת אווירה נעימה וסבלנית במקום אווירה של סכסוכים ואיומים הדדיים.

      הליך הגישור נפתח בתיאום ציפיות כאשר המגשר מעלה את מטרת הגישור ומקבל את התחייבות בני הזוג לעשות כל מאמץ להגיע להבנות ולהסכמות. ללא הסכמות אלו, ההליך נידון לכישלון. אם נדרש, הרי שהמגשר פוגש באופן אישי כל אחד מהצדדים, שומע את עמדותיו בסוגיות השונות ומעלה אותן על הכתב. לאחר הבנה של הצדדים השונים, מתחיל הליך גיבוש ההסכם המשותף  שבסופו הוא מוגש לאישור הערכאה השיפוטית. כיוון שהסכם הגירושין חייב להכיל את כל הנושאים המרכיבים את הליך הגירושין, הרי שככל שהנושאים רבים ומורכבים, גם הליך הגישור יארך זמן רב יותר. בדרך כלל מספיקות כ 8-6 פגישות כדי להגיע למכנה משותף בין הצדדים.

      חשוב להדגיש כי הסכם גירושין שנחתם בין הצדדים אולם מקפח באופן מודע או בלתי מודע, זכות כלשהי של אחד הצדדים או של ילדי בני הזוג, מוסמכת הערכאה השיפוטית לפסלו ולהחזירו להשלמות ולתיקונים.

      יתרונות של הליך הגישור, ברורים: קיצור משמעותי של משך הדיונים המשפטיים, יצירת אווירה חיובית ונינוחה בין הצדדים המשפיעה גם על מעגלי הסובבים אותם, עוגמת נפש הנחסכת מבני הזוג באותם דיונים שמן הסתם אינם נעימים למי מהצדדים וההרגשה כי ההליך הסתיים בהסכמה ולא במלחמה.

      לסיכום: השאלה "הליך גירושין-כמה זמן נמשך?" תלויה במידה רבה בבני הזוג עצמם. קבלת סיוע מיחידות הסיוע של בית המשפט או השתתפות בהליך גישור חיצוני, עשויים לקצר בצורה משמעותית את ההליכים המשפטיים. קבלת ייעוץ משפטי מעורך דין, תסייע אף היא למיצוי זכויות הצדדים במישורים השונים ולהאצת תהליך הגירושין.

      *יובהר בזאת כי האמור באתר תהליך גירושין – Divorce-Law אינו תחליף לייעוץ משפטי, אין בו משום חוות דעת או המלצה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה כן על דעתו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף