Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
פנייה לייעוץ אישי



    הליך גירושין מהיר

    הליך גירושין, מעצם טבעו, אורך זמן רב. כיוון שהוא כולל סוגיות רבות ושונות, הרי שהתמשכות ההליך תלויה במורכבות הסוגיות שבמחלוקת, אך בעיקר מושפעת מרצונם המשותף של בני הזוג לסיים את ההליך במהירות. הליך גירושין מהיר יכול להתבצע בכמה מישורים, אולם הוא תלוי בעיקר, ברצונם של בני הזוג לפנות לאפיקים נוספים, המקבילים להגשת תביעות בערכאות השונות.

    במה תלויה האפשרות לניהול הליך גירושין מהיר?

    1. יחסי בני הזוג – בני זוג המתחילים הליך גירושין מתוך ראייה משותפת ורצון משותף לסיימו במהירות, ישכילו לנצל ביתר שאת, את האפיקים השונים להליך גירושין מהיר,. אם בני הזוג יתעלו מעל השיקולים הצרים שלהם ויצליחו להבין את החשיבות בשמירה על יחסים תקינים לטובתם ולטובת ילדיהם המשותפים, הרי גם זה יתרום רבות להתקיימותו של הליך גירושין מהיר.
    2. לעומת זאת, אם בני הזוג מסוכסכים זה עם זה ויתקעו "מקלות בגלגלים" זה לזה, הרי שהסיכוי לנהל הליך גירושין מהיר, יהיה נמוך מאוד.
    3. הנושאים שבמחלוקת – פרידה בין בני זוג מצריכה פתרון לסוגיות שונות ורבות, כגון: חלוקת זמן הורי עם הילדים, מזונות ילדים, חלוקת רכוש ועוד. כל עוד אין הסכמה בין בני הזוג בעניין הסוגיות המהותיות, הרי שמשך הגירושין עשוי להתארך. כל סוגיה שתקבל מענה מפורט עוד בטרם פתיחת ההליך המשפטי, תקצר במידה ניכרת את התמשכות ההליכים המשפטיים.
    4. מורכבות הסוגיות שבמחלוקת – ברור כי בני זוג ללא ילדים או ללא רכוש רב, יצטרכו להתמודד עם פחות סוגיות ועל כן יגדלו הסיכויים כי יגיעו להסכמות בצורה קלה יותר ומכאן, הליך הגירושין שלהם יהיה מהיר יותר.
    5. הליך יישוב סכסוך – הצלחת ההליך יכולה להביא את הצדדים לידי הסכמות בחלק מהנושאים ולעיתים אף בכל הנושאים, עד לגיבוש הסכם גירושין כולל, אשר ימנע התדיינויות מיותרות בערכאות המשפטיות ויסיים את ההליך במהרה ובדרכי שלום ונועם.
    6. קיומו של הסכם ממון – מטרתו של הסכם ממון היא לעגן את ההסכמות שאליהן הגיעו בני הזוג באשר לחלוקת הרכוש המשותף בעת פירוק התא המשפחתי. כשמו כן הוא, ההסכם עוסק אך ורק בענייני רכוש ואינו נותן פתרון לשאר הסוגיות העולות בעת הגירושין. אולם כיוון שהנושאים הממוניים הם בדרך כלל מעיקרי הסכסוך בין בני הזוג, הרי שהסכם ממון תקף יקצר בצורה משמעותית את משך ההליך המשפטי, שכן הסוגיות הממוניות כבר הוסדרו בהסכם.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הליך גירושין מהיר – יחידות הסיוע של בית המשפט לענייני משפחה ובית הדין הרבני

      מי מבני זוג המעוניין לפתוח בהליך גירושין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני, מופנה לפתיחת הליך יישוב סכסוך שיתקיים ביחידת הסיוע שליד בית המשפט/בית הדין הרבני, כאשר מטרתו של הליך זה היא לסייע לבני הזוג להגיע להסכמות הדדיות וליישב את הסכסוך בדרכי שלום, ללא צורך בהתדיינויות משפטיות ארוכות.

      היחידה מורכבת מאנשי מקצוע שונים: פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים משפחתיים ועוד. היחידה מעניקה שירותים שונים וביניהם:

      1. ייעוץ פסיכולוגי זוגי.
      2. ייעוץ לילדי בני הזוג.
      3. סיוע בגיבוש הסכמות והחלטות משותפות.

      אם בני הזוג יגיעו ליחידת הסיוע מתוך כוונה לנצל את השירותים הניתנים בה ולהפיק ממנה את המירב, הרי שקיים סיכוי גבוה כי יצליחו להגיע להסכמות אשר יסייעו לניהול הליך גירושין מהיר, ולעיתים גם לסיום הסכסוך הזוגי.

      חשוב להדגיש כי כל על כל המידע הנמסר במסגרת הפגישות ביחידת הסיוע חל חיסיון והוא אינו חלק מתביעת הגירושין ואינו יכול לשמש כראיה במשפט ולסייע לצד זה או אחר. הפניית בני הזוג ליחידת הסיוע היא עפ"י חוק, אשר אינו מאפשר הגשת תביעת גירושין ללא פתיחת הליך יישוב סכסוך.

      הליך גירושין מהיר – בסיוע עורך דין-מגשר

      זוגות רבים נעזרים בשירותיו של עורך דין-מגשר אשר תפקידו לשמש כמומחה אובייקטיבי ומקצועי, אשר יסייע לבני הזוג להעלות על הכתב את כל ההסכמות שהגיעו אליהן בעצמם, ואף אם לא הגיעו להסכמות כלשהן – יסייע להם להגיע להסכמות ולגבש אותן לידי הסכם גירושין מחייב.

      זוגות רבים נעזרים בשירותיו של עורך דין-מגשר אשר תפקידו לשמש כמומחה אובייקטיבי ומקצועי

      בדרך כלל, הפגישה הראשונה מוקדשת להיכרות עם בני הזוג ולתיאום ציפיות. לאחר מכן, תיתכן פגישה אישית עם כל אחד מבני הזוג כדי לשמוע את הצד שלו בסיפור, את עמדתו, רצונותיו וכן להבין מה העניינים בהם הוא מוכן להתפשר ומה העניינים מבחינתו הם "ייהרג ובל יעבור". לאחר הבנת העניינים במחלוקת, רצון וצורכי שני בני הזוג יכול המגשר לבנות את הליך הגישור המתאים לבני הזוג.

      הסכם גירושין חייב לכלול בתוכו את כל הנושאים הנובעים מנישואיי וגירושי הצדדים העדר הסכמה בנושא עקרוני, עלולה לגרום לפסילת ההסכם בידי הערכאה השיפוטית הנדרשת לאשרו.

      הסכם גירושין אשר מקפח צד אחד באופן מובהק או שמקפח את זכויות ילדי בני הזוג, ייפסל. בדרך כלל אורך הליך הגישור נע בין 8-6 פגישות בנות שעה כל אחת, כאשר משך הזמן בין פגישה לפגישה נועד לאפשר לבני הזוג לעבד את הדברים ולהחליט מה יהיה הצעד הבא.

      משך הזמן הסביר לגיבושו של הסכם גירושין אורך כחודש וחצי, ולאחריו הוא מועבר לאישור בית המשפט או בית הדין הרבני. ככלל, לבני זוג שיבחרו במסלול של ייעוץ עורך דין – מגשר, יש סיכוי טוב שיסיימו את הליך הגירושין במהירות בתוך 4-3 חודשים.

      לסיכום: היתכנותו של הליך גירושין מהיר היא בידי בני הזוג. לרשותם מספר ערוצים בטרם הגשת התביעה, כאשר ניצולם הנכון, יסייע לניהול הליך גירושין מהיר. רצון הדדי, נכונות ופתיחות יובילו להצלחה. מוכנות להסתייע ביחידות הסיוע בערכאות המשפטיות או התייעצות עם עורך דין- מגשר – יתרמו להליך גירושין מהיר ומוצלח.

      הליך גירושין מהיר - שאלות נפוצות

      האם הליך גירושין מהיר הוא בהכרח יעיל וטוב?

      לא. הליך גירושין יכול להיות מהיר על חשבון יעיל, למשל, כאשר אחד מבני הזוג מנצל את העובדה שבן זוגו רוצה להתגרש מהר ככל האפשר – וגורם לו לוותר על דברים משמעותיים ביותר כגון: מפגשים עם הילדים, כספים וזכויות פנסיוניות וכדו'. לעיתים הלחץ אף גורם לבן הזוג להתחייב לסכום מזונות שאינו פרופורציונלי ביחס להכנסתו, מה שעלול להוביל בעתיד להגשת תביעה להפחתת מזונות, אשר תצית מחדש את הסכסוך בין בני הזוג.

      מה בני הזוג צריכים לעשות ביחד כדי שהליך הגירושין יהיה מהיר ויעיל?

      על בני הזוג להגיע למספר החלטות מהותיות, דוגמת חלוקת הרכוש המשותף ביניהם לאחר הגירושין. כדי להגיע להחלטה משותפת והוגנת בנושא, על בני הזוג לאסוף מסמכים המעידים על רכושם ועל ההכנסות וההוצאות שלהם, על מנת להעריך את שווי הרכוש המשותף. הם יכולים להיעזר גם באקטואר, אשר יכול לשקלל את כל המידע ולערוך חלוקה שווה והוגנת. בנוסף, אם לבני הזוג יש ילדים משותפים, חשוב להגיע להסכמות לעניין חלוקת הזמן ההורי של כל אחד מההורים עם ילדיהם.

      מה כל אחד מבני הזוג צריך לעשות כדי שהליך הגירושין מבן זוגו יהיה מהיר ויעיל?

      כל אחד מבני הזוג, צריך להתמקד, עד כמה שניתן, בעתידו ובעתיד ילדיו, לחשוב על נפשו ונפש ילדיו ולהתנער מיצר נקמה אם קיים בו. יש להבין כי במלחמות יש רק מפסידים ו"דרך המלך" לגירושין יעילים ומהירים, השומרים על נפש כל המעורבים, היא באמצעות הסכמות.

      על מה חשוב שבני הזוג ישמרו במהלך הליך הגירושין שלהם, גם אם הוא מהיר?

      גם בניהול הליך הגירושין מהיר, חשוב שבני הזוג יכבדו ויעריכו זה את זה (וחשוב מאוד, במיוחד אם לבני הזוג ילדים משותפים, שישמרו על ההערכה והכבוד הדדיים גם לאחר שיתגרשו באופן סופי). הדבר יוצר אמון בין בני הזוג המתגרשים, מה שמגביר את הסיכוי שלהם להגיע לפשרות. בנוסף, על הצדדים לזכור כי בן הזוג השני הוא הורה ילדיהם המשותפים, אשר בוודאי ישמחו לראות שהוריהם ממשיכים לכבד זה את זה גם במשך הליך הגירושין וגם בסיומו.

      *יובהר בזאת כי האמור באתר תהליך גירושין – Divorce-Law אינו תחליף לייעוץ משפטי, אין בו משום חוות דעת או המלצה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה כן על דעתו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף