Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
פנייה לייעוץ אישי



    גירושין בשל אלימות במשפחה

    בשנים האחרונות שיעורי האלימות במשפחה בחברה הישראלית נמצאים במגמת עלייה. מגפת הקורונה הובילה לשהות ממושכת בבתים ובשל כך שיעור האלימות גדל פי 4 בימים אלה. רבים מבני הזוג החווים אלימות כחלק ממערכת היחסים שלהם בוחרים להתגרש מתוך אמונה שכך תצטמצם האינטראקציה ביניהם והאלימות תופסק.

    אולם, על אף הידיעה שהבחירה בגירושין יכולה לסייע להפסקת האלימות, במצבים רבים בן הזוג הנפגע לא מבין עד הסוף את חומרת הפגיעה שהוא חווה ונוטה להעלים עין. לפי רוב, מדובר בנשים אשר נפגעות באופן שוטף וכבר אינן מייחסות חשיבות מיוחדת לעובדה שהן חוות אלימות אלא נוקטות גישה סלחנית ומבליגה.

    מקובל לחשוב כי אלימות הינה אך ורק הרמת יד או הכאה של אדם אחר. אך אלימות יכולה לבוא לידי ביטוי במישורים רבים נוספים גם אם אין בה שום פגיעה פיזית. ישנם ארבעה סוגים של אלימות שחשוב לתת את הדעת עליהם ולדעת לזהותם ולפעול בהתאם באם מתקיים אחד מהם.|

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      1. אלימות פיזית– אלימות פיזית לכאורה היא הברורה ביותר והקלה ביותר לזיהוי. אך גם אלימות מסוג זה יכולה לתעתע. ישנם מצבים שבהם הפוגע משנה את התנהלותו לפרקים באופן שמקשה לתייג אותו כאלים פיזית. בן הזוג יכול להכות או להשליך חפצים וברגע שלאחר מכן להיות נעים ואדיב. התנהלות הפכפכה כזו עלולה לבלבל את בת הזוג הפגועה ולהקשות עליה באיתור הבעיה באופן חד וברור.
      2. אלימות מילולית– גם כאשר בן הזוג האלים אינו מרים יד או מבצע פגיעה פיזית עלולה בן הזוג השני להיות מוגדר כנפגע אלימות. גם דיבורים לא נעימים, עלבונות וצעקות גוררים אחריהם פגיעה שלעיתים יכולה להיות חמורה וקשה יותר מהפגיעה הפיזית.
      3. אלימות כלכלית– במצבים שבהם לאחד מבני הזוג ישנה תלות כלכלית בבן הזוג האחר, הדבר נותן מעין "קלף מיקוח" עבור בן הזוג המפרנס. מצב שבו בן הזוג המפרנס מאיים על בן הזוג השני ודורש ממנו לעשות מעשים שאינו רוצה בהם רק מפני שהוא תלוי בו כלכלית הוא מצב המוגדר כאלימות גם אם לכאורה מצב הדברים נראה אחר.
      4. אלימות מינית– באם אחד מבני הזוג כופה על בן הזוג האחר לבצע פעולות מיניות שאינו רוצה בהם וגורמות לו לחוש אי נוחות מבוכה וקושי רב יש בכך משום אלימות ויש לבחון את תדירות התופעה וחומרתה.

      באם מתקיים אחד מהמקרים אלה באופן חמור ואף באופן קל, אין להעביר את הדבר על סדר היום. על בן/בת הזוג שנפגעו מאלימות מכל סוג שהוא לפנות לגורמים הרלוונטיים לצורך קבלת סיוע ובמקביל לפנות לעורך דין שיסייע בהגשת תביעת גירושין שתסייע לסיים את מערכת היחסים האלימה. גירושין יאפשרו לבת/בן הזוג הפגועים להמשיך את חייהם בביטחון ותוך שמירה על שלמות גופם ונפשם.

      *יובהר בזאת כי האמור באתר תהליך גירושין – Divorce-Law אינו תחליף לייעוץ משפטי, אין בו משום חוות דעת או המלצה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה כן על דעתו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף