Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
פנייה לייעוץ אישי



    כיצד מנהלים הליך גירושין מהיר ויעיל

    רבים מהליכי הגירושין מלווים ב"דם רע" וחילוקי דעות רבים בין בני הזוג המתגרשים, מה שגורם לאותם הליכים להימשך יתר על המידה ולא להיות יעילים. ואולם, הדבר לא חייב להיות כך. במאמר זה אסביר כיצד ניתן לנהל הליך גירושין מהיר ויעיל.

    תוכן עניינים

    יש לתכנן את הגירושין בצורה מסודרת ככל הניתן

    פעמים רבות, כשזוג מעוניין להתגרש, כל אחד מבני הזוג שם לנגד עיניו מטרה אחת בלבד: להפסיק את החיים המשותפים עם בן הזוג השני, וכמה שיותר מהר.

    ואולם, לרוב, הדבר מוביל לתוצאה ההפוכה – לבני הזוג, כאמור, חשוב רק להשיג את המטרה אותה ציינתי, והם לא שואלים את עצמם מה עליהם לעשות כדי להשיגה. הם לא מתכננים כלל את הגירושין, מה שגורם להרבה חילוקי דעות ביניהם, ורק מעכב את הגירושין.

    כדי להימנע ממצב שכזה, בני הזוג צריכים לתכנן את גירושיהם בצורה מסודרת ככל הניתן.

    אם לבני הזוג יש ילדים משותפים, עליהם לנסות ולחשוב איך תתנהלנה שהותם בחברתם לאחר הגירושין. בנוסף, על בני הזוג לקבוע איך יתחלק הרכוש ביניהם לאחר הגירושין.

    כמו כן, כל אחד מבני הזוג צריך לחשוב איך יראו חייו האישיים לאחר הגירושין: תחילה יש לחשוב במסגרת הליך הגירושין מי עוזב את הבית, איך תיראה עבודתו של כל אחד מהצדדים, איך יוכל להיכנס למערכת יחסים חדשה אם ירצה, ואיך הוא רוצה שילדיו יראו את הקשר בינו לבין ההורה השני.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      אציין, שתכנון תיאורטי של הדברים אותם ציינתי אינו מספיק. הזוג צריך גם לאסוף מסמכים שונים באשר להכנסות והוצאות של כספים, התחייבויות, וכן מסמכים הקשורים לרכוש. הדבר יסיר משני בני הזוג את החשש שבן הזוג השני מסתיר ממנו מידע כלשהו, והרכוש יתחלק ביניהם באופן הוגן.

      האם הליך גירושין עלול להתנהל בצורה מהירה מדי?

      אמנם, לאף צד אין עניין בכך שהליך הגירושין יתנהל בצורה איטית ויימשך זמן רב, אך חשוב לשים לב שהליך הגירושין לא מתנהל בצורה מהירה מדי.

      דוגמה להתנהלות הליך גירושין בצורה מהירה מדי היא שאחד מבני הזוג מנצל את רצון בן הזוג השני להתגרש באופן סופי מהר ככל האפשר, וגורם לו לעשות ויתורים קשים ואף לא פרופורציונליים. ויתורים אלה יכולים להיות, למשל, לא להיפגש עם הילדים, לקבוע סכום מזונות שאינו פרופורציונלי ביחס להכנסה, לוותר על זכויות פנסיוניות ועוד. לכן, מומלץ להיעזר בעו"ד לענייני משפחה, שעקב ניסיונו הרב, יודע מה צריך לעשות כדי שהליך הגירושין אמנם יהיה מהיר, אך גם יעיל ולא מהיר מדי.

      לסיכום, כדי לנהל הליך גירושין מהיר ויעיל, על בני הזוג לתכנן את גירושיהם בצורה מסודרת ככל הניתן: לחשוב איך יראו חייהם, המשותפים והאישיים, לאחר הגירושין, וכן איך יתחלק הרכוש ביניהם. חשוב שהם יאספו אסמכתאות ומסמכים שונים בנושאי הכנסות, הוצאות ורכוש.

      בני הזוג צריכים לדאוג לכך שהליך הגירושין שלהם יתנהל לא רק בצורה מהירה, אלא גם יעילה ולא מהירה מדי, ושאף צד לא יגרום לצד השני לעשות ויתורים קשים ולא פרופורציונליים.

      *יובהר בזאת כי האמור באתר תהליך גירושין – Divorce-Law אינו תחליף לייעוץ משפטי, אין בו משום חוות דעת או המלצה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה כן על דעתו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף