Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
פנייה לייעוץ אישי



    5 היתרונות הבולטים לגירושין בהסכמה

    הליך גירושין הוא הליך מורכב שבמרכזו רגשות קשים שעשויים להוביל לסכסוך. זוגות רבים מבינים כיום שהליך הגירושין לא חייב להיות רווי מאבקים ושניתן ליישב אותו, על אף המחלוקות, ולהגיע להסכמה בין בני הזוג.

    חשוב לנו שתדעו מה הם היתרונות הבולטים בהליך גירושין בהסכמה, ומדוע כדאי לכם לעשות מאמצים כדי לנהל את ההליך בהסכמה, למרות כל המחלוקות והקשיים שנגרמו לאחר הפרידה.

    תוכן עניינים

    גירושין בהסכמה יחסכו לכם זמן רב

    גירושין ללא הסכמה

    גירושין ללא הסכמה אורכים בממוצע בין שנה לשלוש שנים, ויכולים אף לארוך עשרות שנים במקרים חריגים של מאבקים ממושכים.

    כאשר הגירושין מתנהלים ללא הסכמה, הם נפתחים בהליך יישוב סכסוך שהוא הליך חובה ואורכו הוא לפחות 45 ימים. לאחר מכן מתחיל הליך התביעות, שכולל הגשת כתבי טענות, הצגת ראיות, דיונים, ורק לאחר גמר כל ההליכים ניתן פסק הדין.

    בנוסף להסדרת העניינים הנלווים לגירושין, בני הזוג נדרשים גם לסדר את הגט. במקרים בהם אין הסכמה על מתן הגט, תאלצו לפתוח תיק גירושין ללא הסכמה. הליך זה מתרחש בממוצע כשנה וחצי. ההליך כולל הגשת כתבי טענות מגובים בראיות לבית הדין הרבני וקיום דיונים. רק לאחר שבית הדין הרבני יתרשם על בסיס התביעה שלכם שיש לחייב את הצד השני בגירושין, ניתן יהיה לכפות עליו גט.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      יחד עם זאת, ללא הסכמה של הצד השני, אתם עלולים למצוא את עצמכם מסורבי גט. במקרים של סרבנות גט ההליך יכול להמשך במשך שנים ואף עשרות שנים.

      גירושין בהסכמה

      לעומת גירושין ללא הסכמה, גירושין בהסכמה אורכים בממוצע מספר חודשים.

      גירושין בהסכמה הם הליך שנפתח בהסכמה בין בני הזוג, באמצעות משא ומתן ביניהם או באמצעות מגשר, גיבוש הסכם גירושין ואישורו בערכאה השיפוטית. אורך ההליך תלוי בכם ובמידת היכולת שלכם להגיע להסכמות, אך בממוצע מדובר בהליך שאורך מספר חודשים ספורים.

      לאחר שהסכם הגירושין מאושר, בני הזוג פונים לבית הדין הרבני, פותחים תיק גירושין, מצרפים את ההסכם שאושר ומבקשים לקבוע מועד לסידור הגט. לרוב מדובר יהיה בהליך פשוט ומהיר, בו יבררו הדיינים כי אתם אכן מעוניינים להתגרש מרצונכם החופשי, ובמועד הדיון ינתן הגט.

      גירושין בהסכמה יחסכו לכם כסף

      הליך גירושין שמתנהל בערכאות השיפוטיות הוא הליך יקר שעשוי להגיע לתשלומים של מאות אלפי שקלים לעורכי הדין, חוקרים פרטיים, אגרות וכו'. לעומת זאת עלות גירושין בהסכמה נעה בממוצע בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים. העלות מתבססת לרוב על מורכבות התיק ונסיונו של משרד עורכי הדין המייצג אתכם.

      על אף שלעיתים נדמה כי ניתן לוותר על עורך הדין מאחר שהושגו הסכמות בין בני הזוג, חשוב לדעת שהסכם גירושין שאינו ערוך היטב עשוי לעלות לכם ביוקר, ואתם עלולים למצוא את עצמכם נדרשים להגיע לבית המשפט בטענות כנגד ההסכם ולשלם סכומים גבוהים לעורכי דין שיעזרו לכם לתקן את הטעויות שנערכו בהסכם הלא מקצועי.

      עורך דין לענייני משפחה שיערוך לכם הסכם מקצועי וצופה פני עתיד, יחסוך לכף כסף רב על התדיינויות ארוכות בבית המשפט, ויצמצם את הסיכוי שתאלצו לשוב לבית המשפט בשל טעויות בהסכם שערכתם לבד.

      גירושין בהסכמה נותנים לכם את הכוח להחליט על חייכם

      הסטטיסטיקה אומרת שאנשים שהתגרשו בהסכמה מרוצים יותר מההליך מאשר אנשים שהתגרשו ללא הסכמה. חלק ניכר מההרגשה הזאת נולד מאיבוד הכוח והשליטה על החיים שנגרם מניהול הליך גירושין שכפוף להחלטות הערכאות השיפוטיות.

      כאשר גירושין נערכים בערכאות השיפוטיות, אתם מאבדים שליטה על חייכם; החל מבחירת הערכאה השיפוטית, שנבחרת רק על ידי בין הזוג שפותח ראשון בהליך, דרך כל החלטה והחלטה שמונחתת עליכם מלמעלה במהלך ההליך השיפוטי, וכלה בפסק הדין הסופי, שיכול ויהיה שונה לחלוטין ממה שציפיתם לו.

      במסגרת הליך גירושין בהסכמה אתם המחליטים, ההחלטה וההסכמות שתגיעו אליהן הן משותפות ומתאימות לכם ולרצונות שלכם. כמובן שעליכם להתפשר ולא תקבלו את כל מה שאתם רוצים, אך גם ויתור זה נעשה מתוך הבחירה שלכם.

      אתם בוחרים את המלחמות שלכם, ומנהלים אותן בהתאם לשיקול הדעת שלכם. ההשפעה הפסיכולוגית של תחושת הבחירה היא רבה ומעניקה תחושת בטחון, זאת בניגוד להחלטות שמונחתות עליכם באין ברירה.

      גירושין בהסכמה הם הדרך הטובה ביותר לדאוג לטובת הילדים

      אין ספק שגירושין יוצרים משבר אצל הילדים שחווים תהליך של אבל ופרידה מהחיים המוכרים להם, מבלי שיש להם כל יכולת לבחור בכך או לשלוט על כך. יחד עם זאת הבחירה שלכם להתגרש עדיפה לאין שיעור על נישואין אומללים וחיים בצל ריבים ומאבקים ממושכים.

      הדרך הטובה ביותר לדאוג לטובת הילדים שלכם, היא למנוע מהגירושין להפוך לזירת מלחמה עקובה מדם.

      גירושין בערכאות השיפוטיות הם לרוב מלאי מאבקים, נמשכים זמן רב, ומעכבים את תהליך הריפוי של הילדים. לעומת זאת גירושין בהסכמה הם מהירים יותר ונוטים להיות פחות רווים במאבקים, מה שמאפשר לילדים להתקדם בחייהם, ונותן לכם את הזמן להתמקד בטיפול הראוי לילדים ולדאוג לטובתם.

      גירושין בהסכמה מאפשרים לכם לא לשכוח לדאוג לטובתכם שלכם

      לעיתים בין כל המאבקים, על הילדים ועל הרכוש, בין כל התחושות הקשות של הכעס, העלבון, הרצון לנקום, ובין הניסיונות לדאוג ולטפל בילדים ולשמור על טובתם, אתם שוכחים את עצמכם.

      גירושין בהסכמה, מפנים לכם את הזמן, הכסף והמשאבים הנחוצים על מנת לדאוג לעצמכם ולעבור את כל שלבי האבל, החל מההכחשה והכעס, דרך המיקוח והדיכאון ועד הקבלה וההכלה של תהליך הפרידה, סיום שלב הנישואין בחייכם ומעבר לשלב חדש של הורות משותפת עם הגרוש.

      במאזן השיקולים גירושין בהסכמה הם הדרך הטובה ביותר להתגרש

      בשורה התחתונה, במאזן השיקולים גירושין בהסכמה עדיפים לאין שיעור על החלופה של הליך בערכאות השיפוטיות. הם חוסכים לכם משאבים יקרים של זמן וכסף, הם ממקמים את המושכות בידיים שלכם לבחור כיצד לנהל את חייכם כרצונכם, והם מאפשרים לכם לדאוג לטובתכם ולטובת הילדים שלכם.

      *יובהר בזאת כי האמור באתר תהליך גירושין – Divorce-Law אינו תחליף לייעוץ משפטי, אין בו משום חוות דעת או המלצה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה כן על דעתו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף