Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
פנייה לייעוץ אישי



    האם נכון לגבר לעזוב את הבית כשהוא מחליט להתגרש?

    החלטת להתגרש ואתה ממהר להתחיל את חייך החדשים רחוק מבת הזוג לשעבר? בת הזוג הציבה לך עובדה גמורה שעליך לעזוב את הבית? גברים רבים ממהרים לעזוב את הבית ברגע שהם מחליטים להתגרש, מבלי להבין את מלוא המשמעות.

    האם נכון לגבר לעזוב את הבית כשהוא מחליט להתגרש?

    לעזיבת הבית בטרם הסדרת הגירושין והעניינים הנלווים לגירושין, יש משמעות משפטית וכלכלית רבת משקל. רגע לפני שאתם אורזים את החפצים ועוזבים את הבית, חשוב שתדעו האם אתם חייבים לעזוב את הבית, והאם זה הצעד הנכון לעשות?

    תוכן עניינים

    האם הגבר חייב לעזוב את הבית בגירושין?

    לא. הגבר לא חייב לעזוב את הבית בגירושין. למעשה אף אחד מהצדדים לא מחויב לעזוב את הבית בגירושין, והצדדים רשאים להמשיך לגור בדירה עד לפירוק השיתוף בדירה, אלא אם הוסכם אחרת בין בני הזוג, או שהערכאה השיפוטית הורתה על סילוק אחד הצדדים או שניהם מהדירה, בטרם למכירתה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מדוע לא כדאי לגבר לעזוב את הבית בגירושין?

      לעזיבת הבית לפני הסדרת הסוגיות הרלוונטיות לגירושין בהסכם גירושין או בהליך משפטי יכולות להיות השלכות משפטיות כלכליות כבדות משקל.

      תשלום מזונות אישה וכתובה

      כל עוד הגבר נשוי, הוא מחויב לדאוג לפרנסת אשתו. כאשר הגבר עוזב את הבית לפני הגירושין, ללא עילה השוללת מהאישה את מזונותיה, בית הדין הרבני עשוי לחייב אותו בתשלום מזונות אישה.

      כמו כן, הגבר עשוי להיות מחויב לשלם לאישה את מלוא הכתובה, לרבות תוספת כתובה, ולעיתים אף פיצויים.

      תשלום מזונות ילדים זמניים

      כאשר הגבר עוזב את הבית, האישה יכולה להגיש בקשה למזונות ילדים זמניים. בקשה זו נדונה באופן מהיר, ללא בחינה מעמיקה של הראיות, המזונות עלולים להיות גבוהים יחסית, ולעיתים אף להתקבע גם בהמשך.

      זמני שהות עם הילדים

      לרוב כאשר הגבר עוזב את הבית, הילדים נשארים עם האישה בבית. כל עוד לא הוסדרו זמני שהות ברורים, הגבר נתון לחסדי האישה, מתי ואם יראה את הילדים.

      מתי דווקא מומלץ לגבר לעזוב את הבית בגירושין?

      כאשר ברור שהמשך המגורים המשותפים יובילו להסלמה ביחסים, והנזק יגבור על התועלת, כדאי לשקול לעזוב את הבית עוד בטרם לגירושין:

      אלימות

      אם מערכת היחסים ביניכם היא אלימה, או שאתה חושש שאתה עלול להגיע למצב של אלימות כלפי האישה, זה הזמן לעזוב, וכמה שיותר מהר. זכור שגם איומים הם אלימות, ושהדברים יכולים להסלים במהירות.

      גם אם האישה היא זו שנוקטת נגדך באלימות, או משתמשת באחרים לצורך כך, כדאי לשקול לעזוב את הבית ולפעול בהתאם לנסיבות. הדברים עלולים להסלים במהירות ואתה עלול למצוא את עצמך מורחק מהבית, על אף שרק הגנת על עצמך.

      איומים על תלונות שווא

      אם האישה איימה או רמזה שהיא תתלונן עלייך למשטרה על לא עוול בכפך, כדאי להישמר ולא להישאר איתה לבד באותו מקום. המשך המגורים המשותפים עלול להסלים במהרה, ולהגיע למצב של פתיחת תיק פלילי כנגדך. חשוב שתדע שגם לאחר שהתיק ייסגר בלא כתב אישום, סביר להניח שישאר רישום פלילי כנגדך במשטרה, ולכך עשויות להיות השפעות על חייך, ועל חופש התעסוקה שלך.

      מאבקים רבים

      אם אתם לא מפסיקים לריב, וכל ריב מרעיד את אמות הסיפים, כדאי לשקול לעזוב את הבית. ההשפעה של ריבים בעוצמות כה גדולות על הילדים בתקופה כה רגישה, היא הרת גורל. שמרו על טובת הילדים שלכם, ואם אינכם מסוגלים לגור בבית אחד בלי לפגוע בילדים, שתפו בכך את עורך הדין לענייני גירושין המלווה אתכם.

      אם אתם לא מפסיקים לריב, וכל ריב מרעיד את אמות הסיפים, כדאי לשקול לעזוב את הבית

      המשך המגורים המשותפים יסכלו הסכם גירושין

      גירושין בהסכמה הם הדרך הטובה ביותר להתגרש. אם אתם חוששים שהמשך המגורים המשותפים יסכל את הסיכוי לנהל משא ומתן ויהרוס הסכם גירושין שעתיד להתגבש, שקלו לצאת מהבית.

      האם האישה יכולה לכפות על הגבר לעזוב את הבית בגירושין?

      במקרים מסוימים ניתן לחייב את הגבר לעזוב את הבית, עוד בטרם לפירוק השיתוף בבית:

      צווי הגנה

      אישה יכולה להגיש בקשה לצו הגנה, במקרה של חשש מאלימות מפני הגבר. אם השופט יתרשם שיש חשש המצדיק את הרחקתו של הגבר, נתונה לו הסמכות להרחיק את הגבר מהבית.

      תביעה למדור שקט ושלו

      הדין העברי קובע כי הזכות למדור שקט ושלו היא חלק מזכויות האישה למזונות, אליהם מתחייב הגבר בנישואין. לפיכך אישה רשאית להגיש תביעה למדור שקט ושלו, במסגרתה תבקש להרחיק את הגבר מהבית. אם הדיינים יתרשמו שאכן קיימת סכנה ממשית לאישה או לילדים נתונה להם הסמכות להרחיק את הגבר מהבית.

      עזיבת הבית במחשבה תחילה

      בשורה התחתונה, אל תעזבו את הבית בלהט הרגע. מדובר בהחלטה שיש לשקול בכובד ראש, בטרם לביצועה, תוך שקלול החסרונות אל מול היתרונות שבעזיבת הבית. ככל שאתם מסוגלים להסתדר בבית אחד עד לניסוח הסכם גירושין כך עדיף, אך יש להיות עם היד על הדופק בכל עת, ולהבין האם הנזקים עולים על התועלת.

      *יובהר בזאת כי האמור באתר תהליך גירושין – Divorce-Law אינו תחליף לייעוץ משפטי, אין בו משום חוות דעת או המלצה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה כן על דעתו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף