Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
פנייה לייעוץ אישי



    תהליך גירושין בהסכמה – כיצד?

    לא כל הליך גירושין חייב להיות מלווה במאבקים משפטיים וסצנות דרמטיות. מסתבר שאפשר גם אחרת: גירושין בהסכמה. על ההליך, על יתרונותיו, למי הוא מתאים וכיצד מיישמים אותו – כל המידע לפניכם.

    הסטטיסטיקה בישראל מראה כי זוג מכל שלושה זוגות עשוי להתגרש. לרבים מאיתנו ישנו דימוי הנלווה למושג הגירושין ועיקרו מאבקים, חוסר הסכמות, צעקות, דרמות, הפסדים. האם ראינו יותר מדי סדרות אמריקאיות? האם אפשר לצלוח תהליך גירושין ללא כל אלו? מסתבר שלחלוטין אפשר. לא רק אפשר, אלא זוגות רבים מצליחים להגיע להליך גירושין בהסכמה, ההשלכות של הליך זה משמעותיות מאוד הן על הצדדים והן על ילדיהם והסביבה.

    תוכן עניינים

    גירושין בהסכמה – מה פירוש המושג?

    גירושין בהסכמה מתארים מצב בו שני הצדדים הגיעו להסכמה לגבי הליך הגירושין והתנאים ביניהם, ללא תביעה או דיון משפטי. ניתן לפרט בפני עורך דין את ההסכם, ועורך הדין מנסח הסכם גירושין עליו מסכימים הצדדים. ההסכם מוגש לבית המשפט אשר מאשרר את ההסכם. לא חובה, אגב להגיש את ההסכם לאשררו בית המשפט, אולם כמו כל חוזה.

    ניתן להגיש את הסכם הגירושין לבית המשפט לענייני משפחה ולקבל עבורו תוקף משפטי. אם מדובר בבני זוג אשר נישאו ברבנות, הם בכל מקרה יצטרכו לעבור את טקס הגירושין הדתי (הגט) בבית הדין הרבני, גם אם הגירושין נעשו בהסכמה, וגם אם ההליך הוגש לבית המשפט לענייני משפחה. בכל מקרה סיום ההליך עבור צדדים שהתחתנו ברבנות, הוא בבית הדין הרבני, באמצעות טקס הגירושין. ניתן להגיש את מסמך ההסכם ישירות לבית הדין הרבני גם כן.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה כולל הסכם גירושין?

      הסכם גירושין צריך לכלות את כל הנושאים המהותיים בין הצדדים, על מנת שייחתמו וייסגרו בהסכם ולא יאפשרו פתח למאבקים עתידיים או חוסר הסכמה. מדובר בעיקר על הנושאים הבאים:

      1. הסדרי משמורת וראייה – היכן יתגוררו הילדים? האם יש משמורת משותפת? מה חלוקת הזמנים בין ההורים? כיצד זה נחלק בחגים ומועדים, וגם במהלך השבוע?
      2. קווי החינוך לילדים – מה הקווים החינוכיים שחשוב להורים להעביר לילדים? מה התרבות שבה הם גדלים?
      3. מזונות – האם ניתנים מזונות לאישה? מה הסכום שלהם? מה הם כוללים?
      4. חלוקת רכוש – כיצד נחלק הרכוש שצברו הצדדים במהלך הנישואין?

      מדוע כדאי לבצע הליך של גירושין בהסכמה? היתרונות

      • חיסכון רב בזמן וכסף – במקום לבצע הליך תביעה באחד הערכאות המשפטיות אשר ברוב המקרים תתמשך זמן רב ותישא בהוצאות רבות, הליך גירושין בהסכמה הינו הליך גירושין מהיר ונעשה בעצם ללא הגשת תביעה, ללא דיונים בבית משפט, וחוסך עלויות רבות וזמן מתמשך של הגשת התביעה.
      • חוזה שניתן לשנות – אומנם גירושין בהסכמה מוגשים לבית המשפט לאשרור, אך מדובר בחוזה שניתן לשנותו בעתיד, בתנאים מסוימים ולא כדבר שבשגרה. אם השתנה מצב מסוים שנוגע לחוזה באופן משמעותי, ניתן לפנות לבית המשפט ולבקש לשנות את החוזה. במידה וההסכם אושר על ידי בית המשפט, רק בית המשפט יוכל להכריע האם ניתן לשנות את החוזה, ובמקרים קיצוניים אף לבטל אותו.
      • פתח לשיתוף פעולה עתידי – במקום שבר שקשה לאחות בעתיד, ושכמובן משפיע על הילדים, גירושין בהסכמה כן משאירים פתח לשיתוף פעולה בעתיד, ומשאירים מרחב לשינוי של שני הצדדים, שלא כמו מאבק משפטי שעשוי להיווצר כתוצאה מהגשת תביעה.

      גירושין בהסכמה – האם זה מתאים לכולם?

      מדובר בתהליך אופטימלי לכולם, אך מסתבר שאינו מתאים לכולם. למי זה כן מתאים? בהליך של גירושין בהסכמה, על שני הצדדים להפגין גמישות, סבלנות, ויתור ומוכנות לפשרה. לעיתים במצב של גירושין הצדדים מגיעים למצב של חוסר תקשורת וחוסר אמפתיה לצד השני. השאיפה היא להשתדל להימנע מלהגיע למצב זה, וכן להפגין ככל שניתן סבלנות, הקשבה וקבלה של הצד השני. מה שמסייע להגיע למצב זה הוא שימת הילדים במקום הראשון.

      ההבנה כי התהליך שעובר על הצדדים עובר ביתר שאת על הילדים, וכי ם לאחר הפרידה והגירושין הילדים נותרים עם שני ההורים שעליהם לא רק לתפקד אלא לעשות זאת בהצלחה וללא חלילה ניכור הורי כלפי הצד השני, עשוי להביא את הצדדים להבנה כי סבלנות, הקשה והגעה להסכמה, הם הדרך הטובה ביותר לצלוח את התהליך הזה.

      סיוע של עורך דין מקצועי, המומחה לגירושין, בוודאי שיכול לעשות הבדל משמעותי ולסייע לשני הצדדים להגיע להסכמה בנוגע לעיקרי החלוקה ביניהם.

      *יובהר בזאת כי האמור באתר תהליך גירושין – Divorce-Law אינו תחליף לייעוץ משפטי, אין בו משום חוות דעת או המלצה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה כן על דעתו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף