Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
פנייה לייעוץ אישי



    העברת סכסוך הגירושין להליכי גישור

    הליך הגירושין הוא הליך מורכב ויקר שנמשך זמן רב, ומלבה את הסכסוך בין בני הזוג. בשנת 2014 נחקק חוק להסדר התדיינויות בסכסוכי משפחה שקבע כי הליכי גירושין יחלו בהליכי גישור מטעם בית המשפט.

    העברת סכסוך הגירושין להליכי גישור, היא הדרך המועדפת כיום על רבים מהזוגות המתגרשים, שמציינים שביעות רצון גבוהה יותר לאחר הליך גישור גירושין, מאשר לאחר הליך גירושין בערכאות השיפוטיות.

    תוכן עניינים

    מהו גישור גירושין?

    גישור גירושין הוא הליך בו בני הזוג מנסים להגיע להסכמה ליישוב הסכסוך ופתרונו בתיווכו של מגשר. ההליך מתנהל בהסכמה של בני הזוג, במטרה לקצר את הגירושין, לצמצם את המאבקים ולהגיע יחד להסכמות והחלטות.

    גישור גירושין יכול להתבצע באופן פרטי על ידי מגשר שבני הזוג פונים אליו בעצמם מבלי לפתוח כלל הליכים בערכאות השיפוטיות, או באמצעות מערכת בתי המשפט.

    גישור גירושין באמצעות מערכת בתי המשפט נקרא "הליך יישוב סכסוך", שהוא הליך חובה בטרם להגשת תביעות גירושין בערכאות השיפוטיות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ההליך יפתח תחילה בבקשה ליישוב סכסוך שתוגש לערכאה השיפוטית, ובני הזוג יופנו לפגישות גישור מטעם בית המשפט. בני הזוג יכולים לבקש להמשיך בפגישות הגישור מבלי להמשיך בהליך התביעות ולהגיע להסכם גירושין שיאושר על ידי בית המשפט.

      במקרה שאחד מבני הזוג מסרב להמשיך בהליך הגישור מטעם בית המשפט, הליך הגישור יסגר לאחר התקופה הקבועה בחוק, ובני הזוג יהיו רשאים להמשיך עם הליך תביעות הגירושין בהתאם לקבוע בחוק.

      איך מתנהל הגישור בהליכי גירושין?

      בתחילת הגישור המגשר יסביר לבני הזוג את מהות הגישור ולאחר מכן ישמע את כל אחד מהצדדים. לרוב המגשר ישמע את הצדדים ביחד ולאחר מכן יערוך שיחה אישית עם כל אחד מהם.

      המגשר יברר את הנושאים שבמחלוקת, ילווה את הצדדים במשא ומתן לצורך גיבוש הסכם ויציע פתרונות אפשריים לגישור בין הצדדים.

      בסוף ההליך בני הזוג יקבלו הסכם גירושין שיאגד את כל ההסכמות אליהן הגיעו בגישור, הנוגעות לכלל הנושאים הרלוונטיים לגירושין. את הסכם הגירושין יש לאשר בפני הערכאה השיפוטית המתאימה (בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני), על מנת שינתן לה תוקף של פסק דין.

      איך מוצאים מגשר?

      אין בישראל חוק המגדיר מי הוא מגשר, וכל אדם יכול להיות מגשר, פרט למגשרים מוסמכים מטעם בית המשפט. לפיכך מבחר המגשרים הוא רחב, והקושי למצוא מגשר שיתאים לצרכים שלכם וינסח לכם הסכם גירושין שיטיב עמכם אינו פשוט.

      לפיכך לפניכם העקרונות למציאת מגשר גירושין מתאים:

      מגשר בעל השכלה מתאימה לגישור גירושין – מומלץ לפנות למגשר שהוא עורך דין לענייני משפחה. עורך דין לענייני משפחה בקיא בתחום המשפחה, מכיר את הפסיקה והחוק, יודע לצפות פני עתיד וימנע מכם להותיר פרצות בהסכם שיובילו אתכם בהמשך לפתחו של בית המשפט.

      מגשר שתרגישו איתו בנוח – חשוב למצוא מגשר שמוסכם על שני בני הזוג, וששניהם מרגישים עמו בנוח. אם אחד הצדדים לא ירגיש בטוח בבחירה של המגשר, הדבר יפגע בהליך הגישור והסבירות שהמשא ומתן לא יצלח היא גבוהה.

      מגשר בעל תכונות אופי טיפוליות ומנהיגותיות – חשוב לוודא שהמגשר יהיה מחד קשוב, אדיב וסובלני ומאידך גם בעל יכולת להנהיג, להגיע לפתרונות ולנווט ולהוביל את בני הזוג לפשרות והסכמות בנושאים השנויים במחלוקת.

      מה סמכויותיו של מגשר גירושין?

      בניגוד לבורר לו נתונות סמכויות בעלות אופי שיפוטי והוא מכריע בסכסוך בין הצדדים, למגשר אין סמכות להחליט עבור בני הזוג.

      הליך גישור גירושין מתקיים בהסכמת הצדדים מתחילתו ועד סופו והמגשר מלווה את הצדדים במהלכו, מנסה לפשר ביניהם ומציע להם דרכים אפשריות לפתרון הסכסוך, אך אינו מחליט בעבורם. בהליך גישור גירושין ההחלטה הסופית היא בידי הצדדים בלבד.

      למי מומלץ לפנות להליכי גישור בגירושין?

      הליך גישור גירושין מומלץ לכל בני הזוג שמבקשים להתגרש במינימום סכסוכים ומאבקים וחשוב להם לשמור על טובת ילדיהם הקטינים. ההליך מומלץ בעיקר למי שמבקש לחסוך כסף, זמן ומשאבים יקרים.

      הליך גישור גירושין עשוי להיות קצר באופן ניכר ולארוך מספר חודשים בודדים, בניגוד להליך גירושין בערכאות השיפוטיות שאורך בממוצע מספר שנים. כמו כן עלותו של הליך גישור גירושין נעה בין אלפי לעשרות אלפי שקלים, בניגוד להליך גירושין בערכאות השיפוטיות שנע בממוצע בין עשרות אלפי למאות אלפי שקלים.

      גישור גירושין הדרך לגירושין קלים

      בשורה התחתונה, הדרך הטובה והמשתלמת ביותר לנהל את הליך הגירושין, היא בהסכמה, באמצעות הליך גישור גירושין וניסוח הסכם גירושין. יחד עם זאת חשוב לוודא כי המגשר תואם את הצרכים שלכם, כך שהליך הגישור יצלח ולא תגיעו בסופו של יום לפתחו של בית המשפט ותנהלו הליך גירושין ארוך ויקר.

      *יובהר בזאת כי האמור באתר תהליך גירושין – Divorce-Law אינו תחליף לייעוץ משפטי, אין בו משום חוות דעת או המלצה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה כן על דעתו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף