Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
Divorce-Law_MainPic תהליך גירושין
פנייה לייעוץ אישי



    פתיחת תיק גירושין בהסכמה [מדריך משפטי]

    פתיחת תיק גירושין בהסכמה, הפכה נפוצה יותר ויותר, עם העלייה באחוז הגירושין. כיום זוגות רבים מבינים, שגירושין לא בהכרח חייבם להיות הכרזת מלחמה, ושהדרך לגירושין לא חייבת להיות רצופת מאבקים.

    היתרונות הגלומים בפתיחת תיק גירושין בהסכמה הם רבים, אך הם דורשים יכולת להתעלות על המחלוקות, הקשבה לצד שמנגד, ומסוגלות להגיע לפשרות. רגע לפני שאתם פותחים בהליך גירושין, חשוב לנו שתדעו את כל המידע הנחוץ לכם על גירושין בהסכמה.

    תוכן עניינים

    האם כדאי להתגרש בהסכמה?

    הדרך האידיאלית ביותר להתגרש, היא בהסכמה. גירושין בהסכמה הם מהירים יותר, הם זולים יותר, והם חוסכים מאבקים מיותרים.

    לכן, לפני שאתם מכריזים מלחמה, כדאי קודם כל לנסות להתגרש בהסכמה. יחד עם זאת חשוב להיות בכל עת עם יד על הדופק. ולהיות מוכנים בכל שלב גם לפירוק המשא ומתן ולהמשך ניהול ההליכים, בערכאות השיפוטיות, במידת הצורך, על מנת להגן על כל הזכויות המגיעות לכם בגירושין.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      איך פותחים תיק גירושין בהסכמה?

      תיק גירושין בהסכמה מתחיל בהליך גישור גירושין. במהלך הגישור, ינהלו הצדדים משא ומתן, עד שיגיעו להסכמה בנוגע לסעיפי הסכם הגירושין, ויחתמו על ההסכם.

      לאחר מכן על הצדדים לפנות עם הסכם הגירושין לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני בבקשה מוסכמת לאישור הסכם הגירושין, לשלם את האגרה, ולהמתין למועד הדיון שיקבע. לדיון שנקבע עליכם להגיע שניכם, מצויידים בתעודת מזהה והסכם הגירושין המקורי שנחתם על ידכם.

      חשוב להבין שהסכם הגירושין יקבל תוקף, רק לאחר שיקבל את אישור אחת מהערכאות השיפוטיות המוסמכות לדון בכך.

      פתיחת תיק גירושין בהסכמה ברבנות

      לאחר שאישרתם את הסכם הגירושין, עליכם לפתוח תיק גירושין בבית הדין הרבני, ולצרף את הסכם הגירושין, אם הסכם הגירושין קיבל תוקף של בית משפט, יש לצרף גם את פסק הדין. לאחר מכן, בית הדין הרבני יקבע מועד לסידור הגט, ויזמן את הצדדים לטקס הגירושין, שבסופו ינתן הגט ובני הזוג יהיו גרושים.

      חשוב לדעת שגם אם בהסכם הגירושין חתמתם על כך שתסדרו את הגט בהסכמה, כל אחד מבני הזוג יכול לחזור בו מהסכמתו בפני בית הדין הרבני, ולסרב להתגרש. גירושין בין יהודים יכולים להעשות בהסכמה של בני הזוג בלבד, ובהעדר הסכמה, תאלצו להוכיח עילת גירושין מוצדקת על מנת לחייב את בן הזוג בגירושין, מה שיאריך את ההליך וייקר את העלות.

      לכן, חשוב להביע באופן מפורש את הסכמתכם להתגרש בפני בית הדין הרבני בעת פתיחת תיק הגירושין, ובעת מועד סידור הגט.

      כמה זמן לוקח הליך גירושין בהסכמה?

      הליך גירושין בהסכמה, הוא הליך גירושין מהיר, והוא אורך מספר חודשים ספורים. התארכות ההליך תלויה במורכבות התיק ובהתנהלות בני הזוג. ככל שמדובר בתיק מורכב יותר הכולל רכוש רב, סוגיות של ילדים וכו', ההליך צפוי להתארך. כמו כן, ככל שבני הזוג יתקשו להגיע להסכמות בשלב המשא ומתן, או יקשו על מתן הגט, ההליך יתארך.

      מה כולל הסכם גירושין?

      הסכם גירושין שנוסח היטב יכלול מספר נושאים עיקריים:

      סידור הגט

      אמנם נפרדתם, אך אם שניכם יהודים, כל עוד לא התגרשתם בבית הדין הרבני אתם נחשבים נשואים, גם אם נישאתם בנישואין אזרחיים.

      על כן מומלץ לקבוע בהסכם הגירושין את הסכמתכם לסדר את הגט, ואת הסכמתכם לעניין חובות הבעל הנובעים מהנישואין – תשלום הכתובה ותשלום מזונות אישה.

      איזון רכוש

      עם פרידת בני הזוג יש להסדיר את פירוק השיתוף ברכוש שצברתם. אם ערכתם הסכם ממון, עליכם להתבסס על מה שנקבע בהסכם הממון, תוך התחשבות בשינויים המחוייבים מכורח המציאות. אם לא ערכתם הסכם ממון, עליכם להגיע להסכמות כיצד לחלק ביניכם את הרכוש באופן הוגן.

      חשוב לדעת שהערכאה השיפוטית עשויה שלא לאשר הסכם גירושין כאשר חלוקת הרכוש היא מקפחת, ועל כן יש לדאוג שחלוקת הרכוש תהיה הוגנת.

      זמני שהות ילדים

      עם פירוק התא המשפחתי, יש להסדיר את חלוקת זמני השהות של הילדים עם כל אחד מההורים. חלוקת זמני השהות צריכה להערך בכפוף לטובת הילדים, ובהתאם ליכולת של כל אחד מההורים לקיים בפועל את זמני השהות.

      חשוב לדעת שזמני השהות נבחנים בהתאם לטובת הילדים, וזמני שהות שיפגעו בטובת הילדים, לא יאושרו בערכאה השיפוטית.

      מזונות ילדים

      עם חלוקת זמני השהות והפרדת הרכוש, עליכם להסדיר גם את עניין מזונות ילדים. את המזונות יש להסדיר בהתאם ליכולת של כל אחד מההורים לכלכל את הילדים, ובכפוף לטובת הילדים.

      גם בעניין מזונות ילדים, חשוב להבין, שהמזונות יבחנו בהתאם לטובת הילדים, ושלא ניתן לקבוע בהסכם, מזונות שלא יספקו את צרכיהם הבסיסיים.

      גירושין בהסכמה, הדרך הטובה ביותר להתחלה חדשה

      בשורה התחתונה, גירושין בהסכמה הם הדרך הטובה ביותר להתחיל את החיים שלכם בנפרד, למענכם ולמען הילדים שלכם. גירושין בהסכמה יצמצמו את הקשיים הרבים הנובעים מגירושין חד צדדיים, על ידי קיצור ההליך, הפחתת העלויות, ובעיקר צמצום המתח הנפשי הכרוך בניהול הליכים חד צדדיים ומאבקים רבים.

      *יובהר בזאת כי האמור באתר תהליך גירושין – Divorce-Law אינו תחליף לייעוץ משפטי, אין בו משום חוות דעת או המלצה משפטית. העושה שימוש באתר, עושה כן על דעתו ובאחריותו.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-2315790 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף